Sygnał od czytelników: Ogromna różnica w rachunkach za energię elektryczną


Kilku mieszkańców Chojny zrobiło "wielkie oczy" gdy otrzymało rachunki za zużycie energii elektrycznej, były one o kilkadziesiąt złotych wyższe niż te z poprzedniego okresu rozliczeniowego. Jeden z naszych czytelników poprosił o interwencję w tej sprawie. 

Problem zgłosili nam mieszkańcy ulicy Jodłowej. Np. jeden z klientów firmy Enea za okres od 22.11.2015 do 28.01.2016 otrzymał fakturę w wysokości 498,95 zł, kolejny rachunek za okres od stycznia do marca opiewała na kwotę aż 1395,90 zł. Ilość kWh wzrosła z 890 do 2596.

Skąd taka duża różnica? Poprosiliśmy o komentarz przedstawiciela firmy Enea.

- Po sygnałach od redakcji sprawdzamy sytuację Klientów w Chojnie przy ul. Jodłowej. W kilkunastu sprawdzonych przypadkach różnica w kwocie faktury może wynikać z systemu rozliczeń - poprzedni odczyt w styczniu był szacowany, a ostatni pokazywał rzeczywiste zużycie prądu – sytuacja ta nie odbiega od normy. W pozostałych przypadkach, w których różnica w kwocie na fakturach może odbiegać od normy, sprawdzamy dane z odczytów, co wymaga czasu. Nie mogliśmy sprawdzić tej sytuacji wcześniej, gdyż nie mamy zarejestrowanej żadnej reklamacji od naszych Klientów z tej ulicy - informuje nas Piotr Ludwiczak.

W przyszłości z podobną sytuacją mogą się spotkać mieszkańcy innych części miasta. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, właściciele posesji na niektórych ulicach otrzymali "rekordowo" niskie rachunku, co oznacza tyle, że w kolejnym okresie rozliczeniowym otrzymają wyrównanie. 
Redakcja

Prześlij komentarz

Nowsza Starsza