10 dni na rowerze - niezwykła wycieczka wychowanków Domu Dziecka [foto]

Dzieci z Palcówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Trzcińsku Zdroju wraz z opiekunami szczęśliwie powróciły z 10 dniowej wyprawy rowerowej wzdłuż Zalewu Szczecińskiego.

Wyprawę opisuje Andrzej Krywalewicz.

Wyruszyliśmy 9 lipca. Przygotowana wcześniej droga prowadziła przez Szczecin, granicę przekroczyliśmy w Lubieszynie po czym drogami rowerowymi przemieszczaliśmy się na północ.

Odwiedziliśmy Löcknitz, Ueckermünde, Stolpe an der Peene. W miejscowościach nocowaliśmy na campingach w namiotach. Spotkaliśmy się z życzliwością i serdecznością spotykanych osób.

W czwartym dniu wyprawy dotarliśmy szczęśliwie do Świnoujścia. Granicę przekraczaliśmy w nastrojach euforii i zdopingowani dotarliśmy szczęśliwie do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Świnoujściu. Nasz pobyt w kurorcie trwał dwa dni, zwiedziliśmy urokliwy kurort, spędziliśmy wiele czasu na plaży i zwiedziliśmy Fort Gerharda oraz inne dobrze zachowane budowle fortyfikacyjne miasta.

Ze Świnoujścia droga naszej wyprawy prowadziła przez Międzyzdroje, Wolin, fascynujące i dzikie obszary delty Odry w pobliżu Stepnicy. Podziwialiśmy dziką przyrodę w miejscowości Kopice, gdzie  ugościli nas właściciele gospodarstwa agroturystycznego, uczestniczyliśmy w nocnym poszukiwaniu zwierząt tropiąc ślady i ulubione trasy przemieszczania się mieszkańców imponujących dzikich terenów.

Kolejnym miejscem do którego dotarliśmy był bliski nam Szczecin i stąd udaliśmy się do Pyrzyc, gdzie nocowaliśmy w Centrum Placówek Opiekuńczo Wychowawczych. Zostaliśmy tutaj życzliwie przyjęcie i ugoszczeni przez dzieci i wychowawców placówki.

Dzieci - uczestnicy wyprawy były zachwycone, nauczyły rozbijać się samodzielnie namioty, umiejętnie pakować sakwy rowerowe i poznały bardzo ciekawe miejsca, miejscowości zlokalizowane po obu stronach Zalewu Szczecińskiego a przy okazji otarły się o historię naszego regionu..

W dziesiąty dzień naszej wyprawy szczęśliwie dotarliśmy do Trzcińska Zdroju.

Pragniemy podziękować wszystkim życzliwym osobom, bez których nie udało by się zorganizować wyprawy. Podziękowania kierujemy również do Starostwa Powiatowego w Gryfinie Wojciecha Konarskiego, Dyrektora Centrum Placówek Opiekuńczo Wychowawczych pani Róży Kozieł, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, Jolanty i Wernera Vyghen, Stepnickiej Organizacji Turystycznej, Dyrektora Centrum Placówek Opiekuńczo Wychowawczych w Pyrzycach pana Zdzisława Wudarczyka . Piotra Piwowarczyka - Fort Gerharda w Świnoujściu oraz wyjątkowego Żubra Bombla.