Trzydziestka cyklistów przejechała 70 km na rowerach na rozpoczęcie sezonu [foto]

Szkolny Klub Rowerowy działający przy Zespole Szkół w Widuchowej zainaugurował ósmy sezon działalności. Z tej okazji rowerzyści otrzymali klubowe koszulki, których zakup dofinansował Urząd Gminy Widuchowa.

Równa trzydziestka cyklistów przemierzyła prawie 70 km odwiedzając Swobnicę, Strzeszów i Trzcińsko Zdrój. To spokojne miasteczko otoczone pięknie odrestaurowanymi murami, bramami i basztami było celem głównym wycieczki. Zrobiliśmy tzw. "tour de mur" i objechaliśmy całe Trzcińsko, a potem odpoczywaliśmy na rynku. Korzystając z gościnności gospodarzy grupę zaproszono do Muzeum Regionalnego oraz na zwiedzanie kościelnej wieży. Zdobyliśmy też rowerowo najwyższe wzniesienie w okolicy, czyli wieżę ciśnień i zajechaliśmy nad jezioro Strzeszowskie. Nocleg zaplanowany został w świetlicy wiejskiej w Rosnowie. Spartańskie warunki nie stanowiły żadnego problemu. Wspólna kolacja, wyścigi dżdżownic w śpiworach, nocne pogaduchy i ... nastał ranek. Szybkie sprzątanie i dalej w drogę powrotną. To był świetny rajd.

SKR Widuchowa dziękuje pani Alicji Kałużniak, sołtys Rosnowa za pomoc w organizacji noclegu w świetlicy, ks. Markowi Piotrowskiemu za możliwość zwiedzania kościelnej wieży oraz panu Tadeuszowi Mazurowi, dyrektorowi TCK za udostępnienie (specjalnie dla nas) Muzeum Regionalnego.