Rowerzyści z Widuchowej jechali "Szlakiem Pamięci Narodowej"

Tegoroczny rajd dwudniowy w dniach 20-21 września upłynął nam pod hasłem "Szlakiem Pamięci Narodowej". Po krótkiej zbiórce na parkingu przy hali, pełni dobrej energii udaliśmy się w kierunku Stacji PKP Widuchowa. W pierwszych promieniach porannego słońca oczekiwaliśmy na przyjazd pociągu, który dość mocno się spóźniał. Jak się okazało nasza wyprawa rozpoczęła się od małej przygody - pociąg się zepsuł.

Ponad dwie godziny oczekiwania i upragniona lokomotywa pojawiła się na horyzoncie. Sprawnie zapakowaliśmy się do pociągu i ruszyliśmy w kierunku Czelina, aby zobaczyć miejsce, gdzie wbito pierwszy słup graniczny. Następny przystanek to Gozdowice, tu zwiedziliśmy m.in. replikę bunkra. Ze względu na ogromne opóźnienie pociągu musieliśmy zrezygnować z jednego punktu naszej wyprawy - Siekierek, ale nic straconego pojedziemy za rok.

Kolejny etap to niezwykle urokliwa miejscowość Moryń. Po zakwaterowaniu w schronisku młodzieżowym poszliśmy zwiedzać miasto. Rynek, promenada, czy geościeżka to tylko niektóre atrakcje, które proponuje Moryń. Ogromną niespodziankę przygotowało nam stowarzyszenie Tur-Mor, zaproszono nas na ognisko na plaży.

Kiedy słońce chyliło się ku zachodowi, my zajadaliśmy kiełbaski, moczyliśmy nogi w jeziorze, grzaliśmy się przy ognisku i opowiadaliśmy sobie wrażenia. Kolejne emocje czekały na nas, kiedy polska reprezentacja siatkarzy walczyła o finał Mistrzostw Świata. Polacy wygrali, ale i my wygraliśmy kolejną, cenną i niezwykłą lekcję historii. Takie wyjazdy niesamowicie integrują członków SKR, sprawiają, że otwieramy się na wiele horyzontów, uczą, że warto nie tylko słuchać o historii, ale i o niej mówić.

Moryń opuszczaliśmy w oparach porannej mgły, szczęśliwi, zadowoleni z poczuciem, że kolejny raz zdobyliśmy cenną wiedzę. Podziękowania należą się naszym opiekunom, którzy jak zwykle zapewniając nam moc atrakcji i dbali o nasze bezpieczeństwo, dzięki czemu cali i zdrowi wróciliśmy do domu. Naszymi opiekunami byli : Sylwia i Paweł Wróbel, Elżbieta Świder, Daniel Zwoliński, Andrzej Stachura, Piotr Rosiński i Adrian Sobieralski.