Firma Maldrobud z Myśliborza wyremontuje główną ulicę w Chojnie. Wartość inwestycji wyniesie ok 3,8 mln złotych.
Przetarg na zadanie pt. "Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na ul. Jagiellońskiej w Chojnie wraz z budową kanalizacji sanitarnej" został ogłoszony przez Starostwo Powiatowe w Gryfinie w lutym br. Termin składania ofert minął 10 marca, realizacją inwestycji zainteresowane były cztery podmioty. Najlepszą ofertę przedstawił Maldrobud.
Jak poinformował nas Naczelnik Wydział Zarządzania Drogami Starostwa Powiatowego - Arkadiusz Durma - przebudowa będzie realizowana w trzech etapach.
Inwestycje realizuje Powiat Gryfiński w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych tzw. schetynówek przy współudziale finansowym Gminy Chojna.
Tags:
Chojna
Konarskiego wina
OdpowiedzUsuńdrogo troche. ciekawe jakie były warunki przystąpienia do przetargu. ciekawe czy poszła jakaś kasa pod stołem za te zlecenie.. zastanawia mnie zawsze fakt dlaczego takie przetargi są tak kompleksowe.wg mnie czym większa konkurencja tym % zysku firmy musi być mniejszy. Jesli chcą zadanie mieć wykonane kompleksowo to wiadomo że mniej firm będzie mialo dostęp do przetargu- to ogranicza konkurencje i zwiększa zysk przystępującej firmy do przetargu.... Należaloby się zapytać ile firm przystąpiło do przetargu- bo jeśli 2-3 to wiadomo ,że jest to ściema.(taktyka podstawiania fikcyjnych konkurentów wydelegowanych najczęściej od wygrywającej przetarg firmy) Pytanie ile udałoby się zaoszczędzić w budrzecie chojny gdyby inwestycja była rozpisana na mniejsze części dajac szanse wiekszej ilości firm. I jeszcze jedno ostatnie pytanie: czy firma która wygrała przetarg będzie zatrudniac podwykonawców? Jeśli tak to jest to oficialny dowód niegospodarnośći -dlaczego? Ponieważ na podwykonawcach musi zarobić wykonawca- wiec z zasady musi być drożej i będzie drożej. Wykonawca zgarnie kase a podwykonawcy będą robić za grosze szukajć odzędnośći np w zatrudnianiu ludzi na czarno itp. fajnie gdyby redakcja przyjrzała się temu dokładniej
OdpowiedzUsuńW tekście jest informacja, że były CZTERY oferty
Usuńwow, ale mi specjalista się odezwał. A ile to miałoby kosztować? A znasz zakres tych robót? Widzisz, że wykonuje to firma Maldrobud?
UsuńNa czas remontu niech puszczą ruch ciężarówek przez ul.Polną . I nie pisać , że tam jest znak pod wiaduktem z ograniczeniem do 3,8 metra , bo to tylko znak .
OdpowiedzUsuńJest tam grubo ponad 4 metry i tiry tam spokojnie jeżdżą.
Chyba , że stoi tam patrol policji , to wtedy nie jeżdżą .
W sumie to ten znak należałoby zlikwidować skoro podaje nieprawdziwe informacje .
Czy ktoś ruszt tyłek w tej sprawie i zrobi coś żeby tiry nie jeździły przez centrum skoro mogą jeździć Polną ?
zobaczymy czy będą podwykonawcy. jak będą to ustawka. jestem badzo ciekawy jakie były warunki przystąpienia do przetargu:)
OdpowiedzUsuńjuż to pisałeś .poczytaj specyfikację jest ogólnie dostępna.no i wymyśl coś ale na poziomie.
Usuńna poziomie to będzie niezależna kontrola zachowania norm budowlanych jak i sprawdzenia czy pracownicy mają prawidłowe umowy:)
OdpowiedzUsuńnie zaproponowali Ci żebyś u nich pracował?
UsuńTU BUDOWLANIEC DROGOWIEC anonimowy nasrane masz gościu w głowie za przeproszeniem, kurwa piszesz takie głupoty że aż mózg się lasuje, jakie kurwa ustawki co Ty gościu pieprzysz?? jeżeli firma bierze sobie podwykonawcę to nie było żadnej ustawki tylko jest tylko i wyłącznie sprawa głównego wykonawcy a kontrolę to możesz sobie u siebie w firmie lub w domu przeprowadzić.Jeżeli były tylko 4 podmioty startujące w przetargu to widać,że tylko te 4 firmy tylko spełniały warunki do przystąpienia do tej inwestycji(bo startując w takim przetargu biorą pod uwagę np bazę sprzętową bądź zaplecze finansowe albo ilość już wykonanych do tej pory takich inwestycji) także nie pieprz głupot bo jest to spowodowane między innymi tym żeby wyeliminować pseudo firmy które posiadają jedną koparkę i wywrotkę i 15 ludzi w tym 5 jak to ująłeś na czarno a co za tym idzie inwestor w pewien sposób się zabezpiecza przed powtórną robotą z robotą papierkową jak i innymi sprawami które w jakikolwiek sposób mogły by opóźnić budowę albo na przykład wstrzymać budowę do następnego przetargu w razie jak by ta pseudo firma wygrała przetarg i nie wywiązała się z umowy. Tak duża firma jaką jest Maldrobud nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek niezgodności w papierach w stosunku do pracowników. Z tego co się orientuję to Maldrobud dba o pracowników i nie chodzi tu tylko o umowy ale również o ogólną atmosferę w firmie, kursy dokształcające itp
OdpowiedzUsuńDodam, że robota jest realizowana w ramach schetynówek i Inwestor nie może ryzykować nieterminowego wykonania robót, bo straci dofinansowanie w wysokości polowy wartości inwestycji... a podwykonawca to raczej będzie bardziej w wersji konsorcjum niż ktoś na kim można zarobić, przecież podobnie było na Słowiańskiej gdzie deszczówkę układała inna firma niż Maldrobud, a oni szli za nimi układali warstwy konstrukcyjne drogi asfaltowej i chodniki. Nie ma firm, które kompleksowo robią same wszystko. Strabag, Budimex Eurovia Skanska o chińczykach nie mówiąc wszyscy zatrudniają firmy specjalistyczne do zadań a jedynie firmują własnym wykonaniem nawierzchnie asfaltowe.
Usuńwidać że ktoś się tutaj bardzo mocno denerwuje, nie od dzisiaj wiadomo że przy zamówieniach Pulbicznych w Polsce jest mase ustawek a ty się tutaj bulwersujesz i w 100% wykluczasz takie możliwośći. Powszechnie stosowaną taktyką jest przystępowanie do przetarów firm które nie zamierzają ich wygrać a robią to tylko aby stworzyc sztuczny tłok dla swoich znajomych.Mówisz o "wyeliminowaniu pseudo firm", a ja bym to raczej nazwał ładnie tłumaczonym elyminowaniem konkurencji. :) Z tym niewywiązaniem się z umów przez pseudo wykonawców to już całkowita demagogia. Roboty często płacone są powykonawczo- wiec jeśli pseudowykonawca nie dostanie odbioru to nie dostanie pieniędzy, co wiecej nawet jak wykona roboty to i tak kilkanaście procent jest trzymane rzez 1-3 lata jako zabezpieczenie na porawki. Warunki przetargów są właśnie tak ustawiane by wielcy wygrywali i np wprowadza się zabezpieczenia typu. obrót w poprzednim roku 10 mil zł lub płatnośc odroczona naza 1,5 roku. Ci pseudowykonawcy co piszesz często wykonaliby roboty w cenach niższych i jakości wyższej. Weź na przykład autostrady, jak to możliwe żę Ci "profesjonaliści "(nie mówie konkretnie o tej firmie) budowali drogo autostrady a ich podwykonawcy bankrutowali? A no właśnie bo niemożliwe było wygranie przetargów bezpośrednio ze względu na te twoje progi wejśćia,układy itp. Mam nadzieje że ludzie w PL to zrozumieją.Tam gdzie jest konkurencja jest tanio/ tam gdzie jej nie ma jest drogo. Dodatkowo stawianie idiotycznych progów jest korupcjogenne. Ty troche piszesz jakbys z księzyca był.
OdpowiedzUsuńwwidać że masz dużo czasu i praktyki w tym temacie.
UsuńBUDOWLANIEC DROGOWIEC w autostradami kolego się zgodzę, to jak wygląda cały proces przetargowy jak i wykonanie jest to jedno wielkie nieporozumienie, przykładowo wybudowanie w Polsce 50 kilometrowego odcinka autostrady kosztuje 1 mld PLN a w Szwajcarii za taką kwotę wybudują autostradę z tunelem pod górami. Nawet laik powie, że coś tu jest nie tak. I przykładowo Budimex wygrywa drogę ekspresową czy tam autostradę, od dawna wiadomo że nie posiadają jako takiej swojej bazy sprzętowej tylko bazują na podwykonawcach i biorą takowego podwykonawcę i tu zaczyna się cała machina, każdy musi zarobić i każdy narzuca swoje stawki-marżę , niejednokrotnie jest tak że podwykonawca także zleca jeszcze komuś innemu usługę i kwoty które powstają są kosmiczne-chory system a GDDKiA w żaden sposób z tym nie walczy.
UsuńPo raz kolejny powtórzę, nie wydaje mi się żeby była tu jakakolwiek ustawka jak to ująłeś, Jeżeli chodzi o nasz region to przeważnie w przetargach w specjalności drogowej startują te same firmy mianowicie Budimex Strabag Eurowia i wyżej wymieniowy Maldrobud, chyba że dalej na wschód województwa to jeszcze kila podmiotów się znajdzie i jeżeli w całej inwestycji znajduje się takie zadanie jak wymiana bądź ułożenie nowej nitki sanitarnej to nie ma opcji żeby firma specjalizująca się w branży drogowej nie bazowała na podwykonawcy z branży sanitarnej i nie nazywał bym tego wyeliminowaniem konkurencji. Po prostu kto wykaże lepsze warunki w przetargu ten wygrywa. Taki mamy rynek kolego. Czasy korupcji po mału zanikają. Te wszystkie firmy które startowały do tego przetargu są to firmy zewnętrzne i nawet nie zdajesz sobie sprawy jak dokładnie cały proces przetargowy jest prześwietlany od firmy startującej po papiery oraz inwestora.
Kochani Chojnianie tak znienawidzone starostwo powiatowe w Gryfinie zleciło wykonanie dokumentacji na remont ul. Jagiellońskiej , zadbało o środki na tą inwestycję ( gmina dołoży ok. 20 % wartości bo tak stanowi ustawa), przeprowadziło postępowanie przetargowe ( wygrała znana na naszym terenie firma Maldrobud, która remontowała ul. Słowiańską, zaoferowała najniższą cenę i dobre warunki gwarancji , a ktoś tam wyżej pisze że to jest przekręt itd. Ręce opadają jak czytam , przepraszam za wyrażenie takiego GŁĄBA. Przecież Maldrobud zaoferował najniższą cenę i czy będzie korzystał z podwykonawców czy nie cena pozostanie taka sama, a my w Chojnie będziemy mieli kawałek równej drogi, kanalizację , chodniki itd.Z poważaniem mieszkaniec Chojny.
OdpowiedzUsuńBUDOWLANIEC DROGOWIEC- ktoś w końcu pisze z sensem, popieram kolegę z Chojny choć sam nie jestem mieszkańcem Chojny
UsuńChłopaki zaraz się pobijecie gorzej jak baby zawsze zbędne komentarze i wyzwiska pozdrawiam Hania
OdpowiedzUsuńw tym kraju nigdy nie będzie dobrze skoro wolicie nazywac kogoś głąbem niż myśleć, cieście się że macie kwotę wolą od podatu niższą niż w Tanzani a duże firmypodatków nie płacą. Ktoś pisze że zgliosiło się 4 firmy i jest OK. ja wam mówie że nie jest OK. gdyby przetargi były rozpisywane na mniejsze części to zamiast 4 firm byłoby 20. i teraz przykładowo najniższa kwota z tych 4 firm to przykładowo 4mil zł a najniższa kwota z polączonych ofert 20 mniejszych firm wyszłaby 3 mil zł. Jak to możliwe? zwyczajnie KONKURENCJA- gdy wielu zainteresowancyh patrzy na dłonie trudniej o przekręty. Jeśli firma posiada całą baze sprzętową a podwykonawcy wykonuja powiedzmy 20% robót to można to zrozumieć tylko co z tego gdy i tak cena jest zawyżona od samego początku?.Zaraz ktoś krzyknie ale przecież cena była najniższa!!! a ja wam powiem że cena wykonania systemu liczenia głósów PKW te z była najniższa a i ilość oferentów bardzo ograniczona.Nie rozumiećie , że przetargi piszę się czasami pod konkretnego wykonawce?Dla zachowania pozoru do przetargu staje kilka firm i często tez dochodzi do tak zwanego dzielenia rynku , czyli zabetonowania możliwości wejścia dla innych podmiotów-tracą na tym budżety ponieważ wybierając najniższa kwotę i tak wybierają bardzo drogą. Urzędnicy dostają " granty" np za informowanie czy czasem do przetargu nie dostał się ktoś z poza układu z lepszą ofertą itp, i wtedy np zmieniają warunki przetargu by wyelyminować tekiego ochotnika." wszyscy szczęśliwi" urzednik szczęśliwy, przedsiębiorca szczęśliwy a podatnicy przepłacili...heh Polska i Polacy jestem przekonany że osoby tutaj piszące doskonale zdają sobie z tego sprawę i chcą czytającym zrobic wode z mózgów bo nie daje wiary w aż taką głupotę
OdpowiedzUsuń"jeżeli w całej inwestycji znajduje się takie zadanie jak wymiana bądź ułożenie nowej nitki sanitarnej to nie ma opcji żeby firma specjalizująca się w branży drogowej nie bazowała na podwykonawcy z branży sanitarnej i nie nazywał bym tego wyeliminowaniem konkurencji."WYSZŁO SZYDŁO Z WORKA!!! w takim przypadku instalator nie mógłby oddzielnie złożyć swojej oferty- dzięki temu brak byłoby presji na obniżenie głównej ceny- jedyną presją w takiej sytuacji mogą być pozostałe oferty dużych firm w których ni musi być żadnej presji z powodu częstych zmowach co do podziału rynku robór publicznych. gdyby do przetargu wystąpiło 10 firm instalacyjnych, 10 drogowych i 10 brukarskich to z pewnością cena uzyskana będzie niższa niż przy 4 firmach które łatwiej mogą wejść w wzajemne zmowy niż 30.
OdpowiedzUsuń