Jesteś klientem Enea? Uważaj na fałszywe rachunki za prąd!


Uwaga klienci firmy Enea. Pocztą przesyłane są fałszywe faktury za prąd. Oszuści próbują naciągnąć klientów, dotyczy to głównie przedsiębiorców, ponieważ ich dane bez problemu można znaleźć w internecie. 

Fałszywy rachunek za prąd znalazł jeden z chojeńskich przedsiębiorców - faktura wyglądała na oryginalną, znajdowały się tam wszelkie wyliczenia, było logo firmy i pismo podpisane przez dyrektora. 

Niewielkim druczkiem była wzmianka o zmianie numeru konta, z kolei na kopercie był naklejony znaczek, w korespondencji przesyłanej przez firmę Enea, zamiast znaczka jest tylko adnotacja o umowie z pocztą.

- Naciągacze wykorzystują fałszywe dokumenty, które bardzo przypominają oryginalne pisma od Enea i Enea Operator. Dodatkowo posługują się także nieprawdziwymi podpisami pracowników firmy. Załącznikiem do takiego pisma jest zwykle sfałszowana faktura, która zawiera wyliczenia rzekomej należności na rzecz firmy. Każdy taki ujawniony przypadek jest natychmiast zgłaszany organom ścigania - tłumaczy nam Sławomir Krenczyk, rzecznik Enei - wszystkich swoich Klientów, zwłaszcza biznesowych, Enea prosi o szczególną ostrożność i sprawdzanie numerów kont na rachunkach przez porównanie ze starszymi fakturami. Numer konta można również sprawdzić dzwoniąc na Infolinię Enea 611 111 111 lub Enea Operator 61 856 19 99 oraz w Biurach Obsługi Klienta.

Firma planuje w tym roku zmianę numerów klienckich kont bankowych. Działanie to zostanie jednak poprzedzone szeroką akcją komunikacyjną. Wszyscy Klienci, z odpowiednim wyprzedzeniem otrzymają szczegółowe informacje o zakresie zmian. Enea będzie o tym szeroko informowała także m.in. za pośrednictwem mediów, internetu i dodatkowych materiałów dostępnych w jej biurach.
Redakcja

12 Komentarze

  1. czego jeszcze w tej Polsce nie wymyślą........

    OdpowiedzUsuń
  2. Polak potrafi wszystko ,z niczego zrobi cos :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę ,ja nie sprawdzam ani konta ,ani numerów,tylko płacę uczciwie.Nawet nie wiem o tych różnych znaczkach ,notkach.A jak wpłaciłem na to lewe konto ,to co będzie ??????

    OdpowiedzUsuń
  4. Pobrać dna ze znaczka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W Chojnie np.na Łyżwiarskiej poczta nosi korespondencję do zbiorczych skrzynek a nie do domów żeby zaoszczędzić na listonoszu ( jego czasie pracy ) .
    Oczywiście są pomyłki i często korespondencja trafia do sąsiada,który później przynosi listy do domu .
    Kiedy składa się na poczcie zażalenie oni nie poczuwają się do winy a dodatkowo twierdzą , że to nie oni te listy roznoszą tylko inne firmy.
    Faktycznie jest tak , że wiele osób ma skrzynkę przy domu i drugą skrzynkę ( zbiorczą ) , którą poczta założyła im przymusowo i to już jest uciążliwie i to jest paranoja żeby sprawdzać obie skrzynki.
    Czy w Chojnie musi być taki bałagan ?
    Myślę , że mieszkańcy Łyżwiarskiej , Owocowej itd. powinni domagać się likwidacji tych zbiorczych niebieskich skrzynek i żeby było tak jak dawniej czyli tylko jedna skrzynka przy domu .
    Tak było dobrze i normalnie .
    Teraz jest burdel z tym dostarczaniem listów i pora to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno główny szef od poczty stwierdził, że zbyt często odwiedza jego żonę listonosz i dlatego wpadł na POmysł aby założyć te niebieskie zbiorowe skrzynki :)

      Usuń
  6. Tam chodzi akurat pani listonosz, której jednak nie można winić za politykę poczty .
    Faktem jest , że ludziom obniżył się standard życia i teraz muszą chodzić na róg po listy zamiast jak było dawniej i było dobrze wyciągnąć listy ze skrzynki przy domu.
    Liczę , że poczta wróci do roznoszenia korespondencji do domów , a jeżeli nie , to mieszkańcy wezmą się za to , bo nie są obywatelami drugiej kategorii i skoro 2.kolonia ma roznoszone listy do domów , to pierwsza niech też tak ma.
    A poczta ma monopol , ma kasę i skoro jedna pani listonosz nie wyrabia się , to niech zatrudnią więcej osób.
    Pora skończyć z tym dziadostwem w Chojnie .
    Z kolejkami na poczcie też pora skończyć ale to już inny temat.

    OdpowiedzUsuń
  7. W Polsce jest cała masa oszustów i złodziei. Każdy może Cię oszukać, naciągnąć, okłamać i wszyscy są bezkarni. A gdzie prokuratura i Policja żeby ich ścigać? Jakoś ze strony Policji nie ma ostrzeżeń o możliwości oszustwa. I nie ma informacji o tym, że przestępcy byli ścigani i zostali ujęci. Oszuści są bezkarni bo nikt ich nie ściga, najprostsze tricki np. z fałszywym adresem skutecznie uniemożliwiają ściganie. Dlatego jest ich tak wielu. Polska - Mekka oszustów. Brawo naszym władzom.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przykład idzie z góry - patrz Amber Gold i Józef Bąk.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rejon Dębno 74-400. to prawda właśnie taka fakturę mam w ręku. Dzwoniłam na infolinie Do ENEA Operator i potwierdzili że fra jest fałszywa. nr konta bankowego nie może być z MULTIBANKU.!!!! uważajcie bo bym została oszukana prawie na 400 zł. !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. do Chojny jeszcze fałszywe faktury nie docierają ale kwestia czasu wiec trza uważac

    OdpowiedzUsuń
  11. Ponoć róźni te się logo firmy "E" było czerwone a teraz napis jest cały niebieski

    OdpowiedzUsuń
Nowsza Starsza