Koncert na gotyckim szlaku


Już niebawem rusza IX Letni Festiwal Wędrowny na Gotyckim Szlaku organizowany przez Fundacja Akademia Muzyki Dawnej, którego Gmina Cedynia oraz Muzeum Regionalne w Cedyni jest tegorocznym partnerem.


Koncerty odbywają się w otoczeniu skarbów architektury Pomorza Zachodniego oraz przepięknych walorów otaczającej nas przyrody i w kręgu historii. Pierwszy koncert już w nadchodzącą sobotę 18.08.2018 rozpoczyna kolejną wędrówkę festiwalu „Na Gotyckim Szlaku” jako pierwsze miejsc tegorocznej wędrówki wybrano Kołbacz, a spotkanie nosić będzie tytuł Wokół Jeziora Miedwie.

Cedynia w tym roku również znalazła się na Gotyckim Szlaku, a dokładniej Czachów, gdzie odbędzie się spotkanie o dość zatrważającej nazwie „Spotkanie z diabłem”, do którego zapraszamy już 15 września 2018 roku. Podróż zaczynamy o godzinie 16:00 spod Muzeum Regionalnego w Cedyni programem historycznym po Cedyni, Lubiechowie Górnym i Czachowie, by o 18:30 wysłuchać koncertu w kościele w parafii p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Czachowie.

Tegoroczny koncert Scherzi musicali jest również wpisany w 26. Europejskie Dni Dziedzictwa 2018, to jeden z największych w Europie od ponad dwóch dekad projekt społeczno-edukacyjny, mający na celu promowanie wartość dziedzictwa kulturowego. Co roku w drugi i trzeci weekend września w całej Polsce w ramach inicjatywy organizowanych jest tysiące wydarzeń kulturalnych związanych z lokalną historią i zabytkami i w tym roku również gmina Cedyni przyłączyła się do akcji promowania swoich walorów historyczny poprzez spotkanie w Czachowie, na które serdecznie wszystkich zapraszamy.



Dialog duszy i ciała:
  • Gdańska tabulatura organowa/Anonim XVI w.  Fantazja primi toni
  • Adam Jarzębski (1590-1649)  Concerto secondo, Canzona Susanna Videns 
  • Johann Erasmus Kindermann (1616-1655)  Sonata Prima na flet i basso continu
  • Melchior Schildt (1592-1667)  Wariacje na temat Gleichwie das Feuer
  • August Kühnel (1645-1700)  Wariacje na violę da gamba i continuo, Herr Jesu Christ, du 
  • höchstes Gut
  • Michael Praetorius (1571-1621)  Terpsichore Musarum: Allemande, Gavotte, La Volte 
  • Andrea Falconieri (1585-1656)  La suave melodia, Napoli 1650 
  • Pandolfi Mealli (1624- 1670)  Sonata La Bernabea na flet i basso continuo
  • Alessandro Stradella (1639-1682)  Sonata a due con basso continuo 

O wykonawcach:

Friederike Vollert – flety proste. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Liszta w Weimarze – klasa fletu prof. Myriam Eichberger. Obecnie kontynuuje naukę gry na fletach prostych na Akademie der Kunste w Berlinie u Susanne Fröhlich i Christopha Huntgeburtha. Otrzymała liczne stypendia i nagrody: była finalistką prestiżowego konkursu „Musica Antiqua 2017” w Brugii oraz na międzynarodowym konkursie „Recorder Festival Nordhorn 2017” zdobyła drugą nagrodę. Jest stypendystką Yehudi Menuhin Live Music Now e.V. Wykonuje muzykę renesansu i baroku, współpracując z wybitnymi zespołami – viola dyszkantowa i basowa Cantus & Capella Turyngia, The Playfords, Staatskapelle Weimar. 

Gertrud Ohse – viola dyszkantowa i basowa. Urodziła się w Meklemburgii. Studiowała na Akademii Muzycznej im. F. Liszta w Weimarze oraz Akademii Muzycznej we Frankfurcie w klasie wiolonczeli, wiolonczeli barokowej oraz violi da gamba. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Muzyki Dawnej Premio Selifa w San Ginesio 2013, a także półfinalistką VIII Międzynarodowego Konkursu im. G. Ph. Telemanna w Magdeburgu. Swoje umiejętności doskonaliła pod kierunkiem Jordi Savalla, Stephana Mai und Michaela Sanderlinga. Jest założycielem i członkiem zespołów muzyki dawnej – Capella Jenensis, Collegiums für Alte Musik Vorpommern oraz Schütz Consort Weimar.

Urszula Stawicka – klawesyn. Urodzona we Lwowie, odebrała wykształcenie muzyczne w Krakowie. Ukończyła krakowską Akademię Muzyczną w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy oraz w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej. Działalność koncertową rozpoczęła jeszcze w okresie studiów jako solistka, kameralistka oraz wykonując partię continuo na klawesynie i organach. Była jednym z założycieli Uniwersyteckiej Orkiestry Barokowej Consortium Iagellonicum, działającej w latach 1993-2000 przy Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Od 2000 roku jest kierownikiem artystycznym zespołu muzyki dawnej Consortium Sedinum, prowadząc aktywną działalność koncertową w kraju i za granicą. W roku 2006 otrzymała stypendium twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2008 założyła Fundację Akademia Muzyki Dawnej, której działalność edukacyjna i koncertowa poszerza wiedzę na temat historii i kultury Ziem Pomorza oraz upowszechnia nurt wykonawstwa historycznego w kraju i za granicą.
Redakcja

Prześlij komentarz

Nowsza Starsza